Ik leef nog hoor - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu Ik leef nog hoor - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu

Ik leef nog hoor

Door: Cristian

Blijf op de hoogte en volg Cristian

22 April 2010 | ,

De titel is niet wat het zijn moet, maar ik leef nog hoor. Tijdje lang niets laten weten, tot zeurens van mijn familie aan toe. Dan maar weer een update, want het is inderdaad toch een tijdje geleden.

In de afgelopen maand is het echter toch lekker rustig gebleven, en na al dat gedoe van die laatste tijd is dat ook meer dan welkom. Ben onder andere begonnen met Spaanse lessen, en met nog iets meer dan een week te gaan al bijna beëindigd. Gaat heel erg goed daarmee. Grammatica blijft een bitch, maar goed, dat is het in het Nederlands ook. Althans voor mij. Dat houdt dus in dat ik veel moet oefenen, iets wat ik ook echt doe. Maar om te zeggen dat ik vloeiend Spaans het land ga verlaten, dat denk ik niet. Wat dan wel bemoedigend is, is dat er een taxi-chauffeur op de helft van de rit pas vroeg of ik buitenlander was. Is dan toch weer een stapje in de goeie richting. En natuurlijk helpt het ook dat ik met mijn tantes altijd kan oefenen, waar ze me ook bij helpen. Een beetje taal-feeling helpt ook wel, en 2 tantes met veel geduld om zo'n Nederlander te moeten aanhoren met verschrikkelijke grammatica. Maar dat gaat dus al beter.

Verder in de tussentijd ook nog naar een 'pueblo' (dorp) geweest om de mensen daar te helpen na die zware aardbeving. Toch iets wat wel erg leuk was en waar je het simplistische leven echt ziet. Ik ging bijvoorbeeld voetballen met die jongetjes, en dat vinden ze geweldig. Dan leidt je die jongens eventjes van de ellende af, en dat is toch wel waar het om draait. Verder ook nog geholpen met het bouwen. Al moet je dat begrip wat ruimer zien. Het was de 1e keer dat zoiets georganiseerd was, dus was er in de organisatie wel het een en ander op te merken. En dat merkte je wel. Bijvoorbeeld gereedschappen etc. Maar goed, dat neem je dan mee voor de volgende keer. Weet alleen niet of ik daar de volgende keer wel bij kan zijn, heb namelijk het plan om naar het noorden te gaan. Iets in de richting van Calama met het vliegtuig, en dan naar San Pedro de Atacama omdat je daarbij een groot zoutmeer hebt en een vulkaan. Verder schijnt er sowieso ook niet echt veel mogelijkheden te zijn. Is behoorlijk klein volgens zeggen. Maar ik zie dat allemaal nog wel.

Heb verder niet echt superveel te melden eigenlijk, maar dacht ff een tussenupdate te doen.

Oh en Ralph. Wordt nog spannend hea! Zitten hier 2 Twentenaren die bijna hun haren uittrekken van de spanning. En ff Feyenoord oprollen in het weekend. Toch hoop ik dat volgend jaar pas Ajax kampioen wordt. Kan er dit jaar niet bijzijn:(.

  • 22 April 2010 - 06:36

    Kees:

    Hoi Cris,

    Goed om hier weer wat te lezen. En nu ga je na de aarbeving een vulkaan opzoeken...!? Vast erg mooi. Fijn om te horen dat het je goed gaat.

    Tot skypes...
    Grtz, Kees

  • 22 April 2010 - 15:33

    Ralph:

    Goed weer eens wat van je te horen Cris.
    Over 2 weken feest in Amsterdam ;) inderdaad jammer dat je er niet bij bent maar volgend jaar doen ze het gewoon nog een keer over ;)
    Feyenoord wordt een makkie.

  • 05 Mei 2010 - 13:36

    GJ:

    Hee man,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Volgens mij heb je het ondertussen erg naar je zin daar...kom eens op met die sterke verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Cris naar Chili

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2010

Koffer inpakken..

29 Juni 2010

Laatste loodjes

01 Juni 2010

Pucón

22 Mei 2010

Kut

22 April 2010

Ik leef nog hoor
Cristian

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 17254

Voorgaande reizen:

19 Januari 2010 - 15 Juli 2010

Cris naar Chili

Landen bezocht: