Laatste loodjes - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Cristian

Blijf op de hoogte en volg Cristian

29 Juni 2010 | ,

Zoals jullie misschien wel kunnen zien heb ik de einddatum tot mijn spijt moeten veranderen. Het is helaas niet de 8e, maar de 15e, wat betekend dat ik de bruiloft op een paar daagjes moet gaan missen. Zwaar balen natuurlijk. Zeker als je er zo naar uit hebt gekeken. Maak ik potverdomme nog geen bruiloft mee.

Gelukkig is er wel goed nieuws, want ik kom dus wel terug. 15 Juli kom ik aan in Schiphol na weer zo'n heerlijk slopende reis. Het zijn dus 17 dagen tot ik weer mag genieten van het heerlijke Nederland. De laatste loodjes nu dus nog. Ik moet wel zeggen dat ik het hier ernstig naar mijn zin heb, nog steeds met de Twentse boys en mijn vriendin. Nog steeds ergernissen aan Chili. Ach je blijft toch Nederlander hea, en klagen doe ik met plezier. Paul heeft met behulp van mij ook een lijst vol ergernissen gemaakt hier in Chili. Is toch ook een manier om heerlijk te zeiken. En lachen ook nog.

In de tussentijd van onze reis naar Pucon is er niet echt heel veel veranderd. Wel zijn de Wereld Kampioenschappen voetbal bezig, en daar zien we hier in Chili ook nog wat van terug. Het wordt toch uh.. anders gevierd. Afgelopen vrijdag toen Chili gekwalificeerd was naar de volgende ronde, gingen Bas en ik naar Plaza Italia. Een groot plein, met zeker 5 duizend Chilenen. Alles afgezet, foto's gemaakt, gefeest, zon onder en toen weggerend omdat de ME met traangas en waterkanonnen aan komt zetten. En noem me een mietje, maar dat traangas is dus hartstikke KUT. Maarja zo wordt dat kennelijk gevierd. Wel lachen, en ongedeerd gebleven (belangrijk). Helaas voor het feest is Chili nu uitgeschakeld, en helemaal helaas voor Nederland. Nu moeten wij tegen Brazilië.

Verder moet ik toch ook zeggen dat ik Nederland erg aan het missen ben. Natuurlijk eerst de mensen, maar wat te denken van het eten. Goeiedag zeg, alles doen ze hier met palta (avocado). Zelfs sushi.. Het verbaasd me dat ik nog geen palta-soep ben tegen gekomen. Ben er dus ook voor de komende tijd van genezen. Maar ook gewoon de simpele maaltijden zoals een lekker bord Macaroni met hamblokjes en kaas. Of een bord stamppot andijvie met gehaktbal (iets wat ik nog steeds moet maken bij mijn vrouwelijke ex-collega's).

Al dat eten, oei, ik ga er toch zeker 10 kilo van aankomen. Ik zal dat goddelijke lichaam nog wel eerst even showen hoor. Aangezien jullie daar 6 maanden niet van hebben kunnen genieten. Ik hoop ook dat jullie nu lekker genieten van dat heeeeeeerlijke weer. Zitten jullie daar gewoon met 30 graden. Ik zit hier met maar 15 graden hoor. Hoop wel dat ik er nog wat van kan gaan genieten als ik terug ben.

Btw, mochten jullie nog wat foto's in de tussentijd willen zien. Moet je even kijken op me Facebook. Jullie kennen mijn naam;).

@ Ralph: Nee, niet verleerd.. Ik snap trouwens naar een biertje. Ik hoop overigens dat Amstel me nog steeds zo goed smaakt, want ze hebben hier alleen Heineken en Stella Artois als goed bier.

@ Michelle: Heey.. Tuurlijk ben ik jou niet vergeten zeg. Ik weet het overigens nog niet of ik op de Hoogoord terug kom. En ik kom zeker de foto's wel showen met Blackface:D.

@ Sanne: Ja ik ben ook nog steeds op die foto's aan het wachten. Al komt dat wel omdat ik nog steeds mijn harde schijf niet heb meegenomen naar Paul. Morgen ga ik dat echt doen, en ik hoop ze er morgen eigenlijk ook meteen op te zetten.

@ Gertjan: Ik heb er niet zo heel lang boven gehangen, maar wellicht dat de pure zuurstof een aanslag heeft gepleegd. Pure zuurstof en die verrotte lucht in Santiago samen is niet zo goed. Valt nu overigens wel weer mee. Het is bij tijd en wijlen heel slecht te doen, en soms heb je het niet door, of voel je het gewoon niet.

Nou tot horens.. Groets

• 30 Juni 2010 - 14:27

Sanne:

het wk vieren met traangas? nee dat doen we niet hier in nederland. en ik vind het heel stom dat wij nu tegen brazilië moeten.

en ja, wij zitten hier met 30 graden maar dat is niet altijd even leuk hoor, veel te warm.

ik heb er zin in als je weer terug komt!!

• 05 Juli 2010 - 04:49

Bjorn: