Hoofdstuk 8? - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 8? - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 8?

Door: Cristian

Blijf op de hoogte en volg Cristian

14 Maart 2010 | ,

Na een soort van radiostilte, toch eventjes een update plaatsen.

Vandaag bijvoorbeeld lekker gelachen om die gekke Chilenen. Het is prachtig als je ze Engels hoort zingen, iets wat ze overduidelijk niet kunnen. Echt genieten gewoon. En thuis gekomen de spullen natuurlijk uitladen. Eenmaal uitgeladen wil ik een lekker biertje pakken, valt alle elektriciteit weg. Blijkt het hele land zonder stroom te zitten. Sjonge, ik maak nog wat mee zo. Ik moet echt gaan nadenken welke onzin we nu nog niet gehad hebben. Ik ben nu als een malle elk stuk hout hier aan het afkloppen, maar vraag me echt af wat voor'n gekke dingen ik hier nog niet meegemaakt heb. Naja goed, er zijn ook normale dingen, het leven gaat hier immers ook gewoon door.

En onder normale dingen versta ik dan een aardbeving. Afgelopen donderdag waren er maar liefst 3 aardbevingen, van 6.9, 6.7 en 6.0 op de schaal van Richter. En dat gebeurde eigenlijk net nadat ik weer een beetje kon relaxen wat betreft mijn slaap. Kunnen we dus weer heerlijk van vooraf aan beginnen. En ook nog eens van die heerlijke statistieken bekeken op internet, namelijk; in het jaar 2009 waren er zo'n 47 aardbevingen in Chili. Tot de aardbeving van 8.8 laatst waren er in Chili zo'n 10 aardbevingen. Nu na die zware aardbeving zijn er in het jaar 2010 al ruim 160 aardbevingen geweest. Een enkeling onder de 5, maar zo goed als alles erboven.

Dat zijn dan weer cijfers waar je heerlijk van gaat slapen, en waar je rekening mee gaat houden natuurlijk. Het is niet om mensen te verontrusten, maar meer om je bewust te maken van het feit dat het zeker niet over is. Ik heb ook mijn tas gepakt voor het moment dat het echt nodig is. Gewoon een tas met mijn spullen, papieren, gegevens, you name it, i got it. Het is namelijk erg irritant om dat in het buitenland te moeten regelen, en al zeker niet gratis.

Verder heeft de nieuwe president Sebastián Piñera verklaard dat de wederopbouw van het land zo'n 22 miljard euro moet gaan kosten. Nog ff collecteren dus.

Oh ja, en voor ik het vergeet. Waar blijft Cora van Mora in godsnaam om die kroketjes en frikandelletjes te introduceren hier?? Ze zitten in Spanje bij de Spaanse oostkust, maar hier spreken ze ook Spaans. Ik zou het op dit moment toch zeer op prijs stellen hoor. Want zelfs die voorgefabriceerde patat bij de Mac kunnen ze niet lekker maken. Al is die Big Tasty nog best te haggelen ook. Ach, ik moet het denk ik maar hebben van de Churrasco Palta (voor de geïnteresseerde, Google + afbeeldingen, en kwijlen maar). En ja hij is echt zo ongelofelijk lekker. En empanada's met kaas is ook echt lekker. Gewoon een kaassoufflé, maar dan groot en nog lekkerderderderder. Zoals je begrijpt ben ik recepten aan het opslaan, want ik ga echt wel een toko openen in Nederland als ik terug ben.

Nou goed, ik ga denk ik weer wat nieuws opsparen, al lijkt me dat hier ook niet echt moeilijk om te doen. Gebeurt hier altijd wel wat.

  • 16 Maart 2010 - 14:51

    Sanne:

    nou cris. weer zo'n heel verhaal. maar volgens mij gaat het al beter daar.

    groetjes

  • 16 Maart 2010 - 14:52

    Sanne:

    en die Churrasco Palta ziet er inderdaad erg lekker uit ;D

  • 17 Maart 2010 - 16:51

    Marianne:

    zet ons maar vast op de gastenlijst voor de Churrasco Palta!!
    Kus!

  • 17 Maart 2010 - 16:54

    Marianne:

    en wat een leuke foto's!!

    Ik hou van je.

  • 18 Maart 2010 - 09:47

    Ralph:

    Ey Crism goed weer wat te horen, we hebben van de week 2-2 tegen vzn gespeeld :( hadden moeten winnen. Maja iig goed te horen dat je het nog wel naar je zin hebt, ik ga je spreken man.

  • 30 Maart 2010 - 19:48

    Ineke V D:

    Ha die Cris,leuk om je verhalen te lezen, man!
    Groetjes, en doe voorzichtig hè!

  • 27 Mei 2010 - 01:52

    Paul In Chili:

    Geniaal verhaal weer, maar even 1 ding: die palta's zijn echt niet te teren hoor. Geloof mij maar :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Cris naar Chili

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2010

Koffer inpakken..

29 Juni 2010

Laatste loodjes

01 Juni 2010

Pucón

22 Mei 2010

Kut

22 April 2010

Ik leef nog hoor
Cristian

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 17949

Voorgaande reizen:

19 Januari 2010 - 15 Juli 2010

Cris naar Chili

Landen bezocht: