Aankomst Chili - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu Aankomst Chili - Reisverslag uit , van Cristian Montes - WaarBenJij.nu

Aankomst Chili

Door: Cris

Blijf op de hoogte en volg Cristian

20 Januari 2010 | ,

Ik schrijf nu inmiddels aangekomen in het ongelofelijk warme Santiago. Met temperaturen van 30+ graden mag ik qua weer dus zeker niet klagen.

De reis zelf is altijd weer een ander verhaal. Van Schiphol naar Madrid geen problemen gekent. Je moet van je aankomst terminal direct doorlopen naar de metro die je naar de gate voor intercontinentale vluchten brengt. Daar heb je ook allerlei winkels (net als op Schiphol), alleen kun je er niets fatsoenlijks kopen. Geen normaal flesje water, geen cola. Als ik iets had willen drinken had ik dus meteen aan de wodka, whiskey moeten gaan. Geen goed idee als je dan nog 14 uur moet vliegen.

En dan de vlucht van Madrid naar Santiago. Ruim 14 uur op je reet in een vliegtuig naast een stinkende man zitten. Ja ik tref het weer hoor. Ach ik mag eigenlijk ook niet klagen zeg.

Verder nog langs de douane geweest, en het is daar chaos. Het is net een rij voor een attractie bij de efteling. IEDEREEN! moet langs de immigratiepost (zelfs Chilenen). Daar wacht je dus ook al een half uur, en dan moet je je koffers nog pakken.

Dan denk je dat je alles gehad hebt, maar dan moet je nog langs de horde taxi-baasjes die je een taxi-rit proberen aan te smeren, en dan nog eens met de auto naar je ´casa´. En ik kan je zeggen dat ze in Chili niet rijden zoals wij in Nederland dat doen. Als je voorrang neemt! dan heb je voorrang. Ik denk dat daarmee genoeg gezegd is.

En net ook nog even wat familie-leden ontmoet. Cecilia (moeder) en de kinderen, Martin, Julian en Antonia. Schatten van kinderen..

Nou ik ga weer eens wat doen, want het is hier warm zat. Foto´s maken bijvoorbeeld, en bijkomen van een 14 uur durende vlucht waar ik amper geslapen heb.

Muchos besos....

  • 20 Januari 2010 - 17:29

    Marianne:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Veel plezier met familie en kijk nog even uit met wat je eet en drinkt!Dikke kus

  • 20 Januari 2010 - 17:35

    Imre:

    Goed om van je te horen! Gelukkig is het allemaal goed gegaan :)
    Groetjes van iedereen hier. xx

  • 20 Januari 2010 - 17:42

    Kees:

    Hoi Cris,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. De reisperikelen ben je zo weer kwijt. Leuk dat je al een deel van de familie hebt ontmoet. Geniet er van!

    Enne...hoe is t met de chica's?

    Grtz, Kees

  • 20 Januari 2010 - 21:33

    GJ:

    En? Al aan 'De Dunne' ? Hoeveel korte broeken heb jij eigenlijk meegenomen? Volgens Cecilia had je er twee... En dat met 34 graden!

    Heb je al een authentieke Chileense Cerveza gehad?

    Groet,
    Gertjan

  • 21 Januari 2010 - 23:52

    Cris:

    @ Marianne: Veel familia ontmoet inmiddels, en ze zijn zeer gastvrij..

    @ Imre: Muchos Gracias, groetjes terug;)..

    @ Kees: Nog niet echt heel veel chickies, maar komt nog wel..

    @ GJ: Ik weet niet wat er met jullie Nederlanders aan de hand is, maar zelf heb ik nog nergens last van. Misschien is dit mijn nieuwe thuis wel:P.. Ik had 2 korte broeken, maar Pauli en ik gaan morgen naar de stad om te checken.. Chileens bier moet ik nog proeven, maar gelukkig hebben ze ook gewoon Heineken...

    Chao bella, ik ga weer wat doen. Zal morgen wel een update posten over het weer etc...

  • 22 Januari 2010 - 13:56

    GJ:

    'Jullie Nederlanders' ?? Meneer zit een halve week in Chili en is al compleet ontNederlandst ? :D

  • 22 Januari 2010 - 23:01

    Lennart:

    Heej ouwe gabber:D Lekker temperatuurtje daar zeg. Die stinkende man kan ook alleen jou overkomen;) hou je haaks he

  • 24 Januari 2010 - 18:18

    Cecilia:

    Hee!

    Ben je ons nu al vergeten??? ;)
    We missen je hoor!
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt.
    Geniet er maar van!
    Als ik wat moet regelen hier hoor ik het wel...

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Cris naar Chili

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2010

Koffer inpakken..

29 Juni 2010

Laatste loodjes

01 Juni 2010

Pucón

22 Mei 2010

Kut

22 April 2010

Ik leef nog hoor
Cristian

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 17952

Voorgaande reizen:

19 Januari 2010 - 15 Juli 2010

Cris naar Chili

Landen bezocht: